آرمان اصفهان
10:09 - پنجشنبه 21 مرداد 1400

مشاوره تولید محتوا قبل از سفارش محتوا!

  مشاوره تولید محتوا چیست؟ چرا نیاز به مشاوره قبل از سفارش تولید محتوا داریم؟ از خدمات مشاوره تولید محتوا استودیو سلام محتوا چه می‌دانید؟ موفقیت‌های چشم‌گیر بازاریابی دیجیتال در عصر حاضر، اهمیت مشاوره تولید محتوا را پررنگ کرده است. امروزه مشاغل زیادی را می‌بینیم که از طریق فعالیت در فضای مجازی به موفقیت و شهرت دست‌یافته‌اند. همین […]

 

مشاوره تولید محتوا چیست؟ چرا نیاز به مشاوره قبل از سفارش تولید محتوا داریم؟ از خدمات مشاوره تولید محتوا استودیو سلام محتوا چه می‌دانید؟ موفقیت‌های چشم‌گیر بازاریابی دیجیتال در عصر حاضر، اهمیت مشاوره تولید محتوا را پررنگ کرده است. امروزه مشاغل زیادی را می‌بینیم که از طریق فعالیت در فضای مجازی به موفقیت و شهرت دست‌یافته‌اند. همین مسئله، دیگر افراد جامعه را به فکر انداخته‌ تا به گسترش کار خود در اینترنت روی‌آورند.

همه این جریانات باعث افزایش رقابت برای جلب‌توجه کاربران و بازدیدهای بیشتر شده است. لذا بازار تولید محتوا حسابی رونق گرفته، برخی به‌صورت حرفه‌ای و عده‌ای نیز به شکل آماتور آغاز به کار کرده‌اند. این افراد همواره با سؤالات متعدد مواجه هستند ازجمله تولید محتوا چگونه انجام می‌شود؟ چه محتوایی تولید کنیم؟ سئو تولید محتوا چیست؟ چگونه به جایگاه بهتر برسیم؟

برخی به دنبال پاسخ این سؤالات هستند و بعد از یادگیری اصول حرفه‌ای، وقت و انرژی خود را سرمایه‌گذاری می‌کنند، اما گروه زیادی نیز نتیجه فعالیت‌های مجازی خود را به زمان واگذار کرده و منتظر معجزه می‌نشینند! اهمیت مشاوره تولید محتوا وقتی مشخص می‌شود که مدت‌ها از آغاز فعالیت مجازی گذشته، پول، زمان و انرژی زیادی هزینه شده اما نتیجه دلخواه به دست نیامده است. برای پیشگیری از این اتفاق مراجعه به فردی که تجربه و تخصص کافی در حوزه تولید محتوا دارد، سودمند است. مشاور محتوا با چیدن سناریوهای استراتژیک و مؤثر در حوزه دیجیتال، به عبور از رقبا با سرعت بیشتر و هزینه کمتر کمک می‌کند.

تولید محتوا چه کاربردی دارد؟

محتوا به هرآنچه درون صفحات مختلف در فضای مجازی قرار می‌گیرد، گفته می‌شود. صاحبان کسب‌وکارها بعد از راه‌اندازی شعبه اینترنتی، وارد مقوله حیاتی تولید محتوا می‌شوند؛ زیرا برای جذب بازدیدکننده باید محتوای جذابی به آنها ارائه دهند. در ابتدا ممکن است قرار دادن عکس، متن و فیلم در وب‌سایت ساده به نظر آید اما با کمی پیشروی متوجه پیچ ‌و خم‌های زیادی می‌شوند که شناخت کافی از آن ندارند. حتی ممکن است با انرژی زیاد و پشتکار بالا به تولید و بارگذاری مطالب باکیفیت بپردازند اما به نتیجه‌ای که فراخور آن همه تلاش باشد نرسند!

طراحی سایت و تولید محتوا مانند هر شغل دیگری نیاز به تخصص دارد. محتوایی که در وب‌سایت‌ها بارگذاری می‌شود درواقع دارایی و سرمایه‌ای است که موقعیت کسب‌وکارها را در آینده تعیین می‌کند؛ بنابراین استفاده بهینه و هوشمندانه از این سرمایه می‌تواند تضمین‌کننده موفقیت باشد و استفاده از توصیه‌های یک متخصص ضروری است، کسی که به انتخاب استراتژی کمک می‌کند. به این معنی که مسیر درست برای حرکت روبه‌جلو را معرفی می‌کند. آن‌هایی که در فضای مجازی حرف اول را می‌زنند با گام‌های درستی به جایگاه برتر خود رسیده‌اند. اگر شما هم می‌خواهید محل صحیح قرار گرفتن گام‌ها را بدانید، باید از یک مشاور حرفه‌ای تولید محتوا بپرسید.

سناریو در تولید محتوا چیست؟

اگر فضای مجازی را به‌عنوان یک صحنه نمایش در نظر بگیریم، سناریو همان فیلم‌نامه نمایشی است که روی صحنه به اجرا درمی‌آید. اگر شما به‌عنوان صاحب کسب‌وکار اینترنتی، کارگردانی این نمایش را به عهده داشته باشید می‌توانیم متخصص مشاوره تولید محتوا را فیلم‌نامه‌نویس بنامیم. به‌این‌ترتیب نمایش محتوا وقتی در نظر تماشاچیان جذاب و تأثیرگذار خواهد بود که یک سناریوی خوب داشته باشد.

سناریوی تولید محتوا، نقشه ایست که در آن به تک‌تک مراحل ساخت هویت یک برند در فضای مجازی پرداخته می‌شود. از آنجا که شخصیت و شهرت برندها به ‌مرور زمان و با برنامه‌ریزی شکل می‌گیرد، در این راستا باید نکات زیادی در نظر گرفته شود:

  • بازارهای مستعد در اینترنت شناسایی گردد.
  • حوزه مناسبی برای فعالیت انتخاب شود.
  • رقبای اصلی شناسایی و آنالیز کامل روی آن‌ها انجام گردد.
  • برنامه و تقویم نشر محتوا چیده شود.
  • قوانین سئو در تولید محتوای چندرسانه‌ای رعایت گردد.
  • محل مناسبی از فضای سایت برای بارگذاری مطالب انتخاب شود.
  • بازخورد کاربران در فضای مجازی نسبت به محتوای منتشرشده بررسی گردد.
  • رتبه سایت در بازه‌های زمانی متناوب کنترل شود تا نتیجه عملکرد گروه محتوا مشخص گردد.
  • استفاده از روش‌های به‌روز و خلاقیت در تولید محتوا مورد توجه قرار بگیرد.

انواع روش‌های تولید محتوا

همان‌طور که تعداد کاربران اینترنت روزبه‌روز افزایش می‌یابد تنوع محتوای منتشرشده نیز بیشتر می‌شود. این روزها شغل‌های زیادی را در فضای مجازی شاهد هستیم که انتظار حضورشان در دنیای وب نمی‌رفت. همه این دگرگونی‌ها زمینه نوآوری در تولید محتوا را فراهم کرده است. به ‌نحوی ‌که حتی با یک گوشی موبایل معمولی می‌توان تصاویر جذاب برای شبکه‌های اجتماعی تهیه کرد.

بنابراین مشخص است که در تعدد روش‌های تولید محتوا محدودیتی وجود ندارد. بلکه آنچه اهمیت دارد انتخاب روش درست و بهینه برای رسیدن به نتیجه مطلوب است. برای مثال گرافیک در تولید محتوا یکی از عوامل تأثیرگذار بر سئو سایت است. گاهی ضرورت دارد از یک دوربین فوق حرفه‌ای برای ساخت کلیپ و بارگذاری در سایت استفاده کنیم که به جلب‌توجه تعداد زیادی کاربر بیانجامد، گاهی نیز می‌بایست با استفاده از یک جمله که خواننده را میخکوب کند همان نتیجه را به بار آورد! با توجه به اینکه در این دو روش، هزینه اولیه قابل‌مقایسه نیست، مراجعه به افراد آگاه که تجربیات حرفه‌ای مشابه را پشت سر گذاشته‌اند و دریافت مشاوره تولید محتوا برای عبور از دوراهی‌ها کمک بزرگی است.

نکات و اصول یافتن بهترین شرکت تولید محتوا در مشهد

امروزه شرکت‌های بسیاری در زمینه بازاریابی دیجیتال در شهر مشهد فعال هستند ولی در این بین شرکتی را می‌توان شرکتی معتبر و مناسب برای تولید محتوا به حساب آورد که از نویسندگان با تجربه و مسلط به سئو برای تولید محتوای یونیک استفاده می‌کند و با درخواست هزینه‌ای معقول، کار با کیفیتی را در اختیار مشتری قرار می‌دهد. خوب است بدانید که شرکت‌هایی که در ازای هر محتوا مبلغ بسیار پایینی را از شما درخواست می‌کنند، به طور معمول نمی‌توانند در زمینه تولید محتوا شرکتی قابل اطمینان به حساب بیایند زیرا نوشتن یک محتوای تخصصی به صورت یونیک وقت و انرژی بالایی از نویسنده می‌گیرد، از این رو هزینه آن نمی‌تواند بسیار پایین باشد. به همین دلیل ممکن است محتوای تحویل داده شده به شما از طرف شرکت مذکور تنها یک کپی از روی محتواهای موجود بر روی سطح اینترنت باشد. به همین دلیل در حین سفارش محتوا به یک شرکت خاص، باید به تجربه نویسندگان و نمونه کارهای شرکت مذکور توجه ویژه داشته باشید.

آموزش تولید محتوا

پتانسیل بالای بازاریابی محتوایی طی دهه اخیر توجه برندهای زیادی را به خود جلب کرده است. در واقع امروزه محال است برند بزرگی در دنیا وجود داشته باشد که از فضای مجازی غافل باشد. حتی بسیاری از کسب‌وکارهای نوپا ابتدا فعالیت خود را در اینترنت استارت می‌زنند چراکه هم گستردگی مخاطب بیشتری دارد و هم نسبت به تبلیغات در دنیای حقیقی کم‌هزینه‌تر است. همه این عوامل زمینه مساعدی را فراهم کرده است که بخش قابل‌توجهی از افراد جامعه به شغل تولید محتوا روی آورند.

تولید محتوا شغل محبوب و پر متقاضی این روزهای دنیاست، اما به‌تنهایی قادر به عبور از تمامی موانع سئو برای رسیدن به رتبه برتر در گوگل نیست. از طرفی تجربه فاکتور بسیار مهمی است که در دیجیتال مارکتینگ برای به سرانجام رسیدن فرآیندها ضروری است؛ بنابراین مشاوره و آموزش به گروه تولید محتوا توسط افراد حرفه‌ای یک نیاز استراتژیک در سازمان‌هاست. اگر نیاز به خدمات تولید محتوا دارید و نیاز به مشاور تولید محتوا با استودیو سلام محتوا همراه شوید.

منبع: استودیو تخصصی تولید محتوا؛ سلام محتوا https://hicontents.ir

مدیر استودیو سلام محتوا؛ ابوالفضل ملاکی؛ مشاور سئو 09150952565

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.

آخرین اخبار