آرمان اصفهان
07:37 - چهارشنبه 05 خرداد 1400

نوشیدن قهوه چه تاثیری در بدنسازی و لاغری دارد؟

به گزارش آرمان اصفهان؛ یکی از محبوب ترین نوشیدنی هایی که قبل از ورزش استفاده می شود قهوه است. قهوه سرشار از کافئین و کم هزینه است و یک نوشیدنی بسیار موثر برای افزایش عملکرد شما در هنگام ورزش است. اما بهترین قهوه برای ورزشکاران چیست؟ نوشیدن قهوه قبل از ورزش چه فایده ای دارد؟ قهوه یکی […]

به گزارش آرمان اصفهان؛ یکی از محبوب ترین نوشیدنی هایی که قبل از ورزش استفاده می شود قهوه است. قهوه سرشار از کافئین و کم هزینه است و یک نوشیدنی بسیار موثر برای افزایش عملکرد شما در هنگام ورزش است. اما بهترین قهوه برای ورزشکاران چیست؟

نوشیدن قهوه قبل از ورزش چه فایده ای دارد؟

قهوه یکی از محبوب ترین نوشیدنی های جهان است. قهوه یک منبع طبیعی از کافئین، آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی است.

در واقع تحقیقات زیادی درباره کافئین به عنوان یک تقویت کننده عملکرد در زمینه تمرینات کاردیو و قدرتی انجام شده است. مزایای قهوه در ورزش شامل موارد زیر است:

– افزایش توانایی عضلاتی، استقامت و قدرت

– افزایش استقامت هوازی

– بهبود عملکرد در دو و میدانی، پرش و پرتاب

– ذخیره گلیکوژن و استفاده از چربی به عنوان منبع اصلی سوخت

– افزایش تمرکز و هوشیاری

قهوه در ورزش

یک ساعت ورزش با تعرق زیاد موجب تشدید روند متابولیسم شده و میزان کالری‌های سوزانده شده در طول روز را افزایش می‌دهد.

به گفته کارشناسان، نوشیدن یک فنجان قهوه قبل از ورزش انرژی مضاعفی به شما می‌دهد، روند ورزش را بهینه می‌سازد و نتایج بهتری در زمینه کاهش وزن به همراه دارد.

برای ورزش، کی و چقدر قهوه بنوشیم؟

توصیه اغلب محققان این است که بهترین زمان برای نوشیدن قهوه 45 تا 60 دقیقه قبل از ورزش است. به این ترتیب کافئین وارد جریان خون شما شده و به اوج اثربخشی خود می رسد.

طبق گفته انجمن بین المللی تغذیه ورزشی بهترین قهوه برای ورزشکاران قهوه ایست که به ازای هر 1 کیلوگرم از وزن بدن، میزان 2 تا 4 میلیگرم کافئین به بدن برساند. یعنی اگر وزن شما 68 کیلوگرم است، حدود 135 تا 405 میلیگرم کافئین نیاز دارید.

یک فنجان معمولی قهوه تقریباً 100 میلی گرم کافئین دارد، نوشیدن 1 تا 2 فنجان قهوه 45 تا 60 دقیقه قبل از ورزش به راحتی کافئین مورد نیاز شما برای ورزش را فراهم می کند.

از آنجایی که قهوه روبوستا بیشترین مقدار کافئین را دارد بهترین قهوه برای ورزشکاران محسوب می شود. بهتر است از قهوه های روبوستا با رست مدیوم تا دارک استفاده کنید.

C:\Users\FAE\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\41339718-0-image-a-44_1617581296169.jpg

بهترین قهوه برای بدنسازی

در بیشتر مطالعاتی که تاثیر قهوه در بدنسازی و عملکرد ورزشی را تحلیل کرده اند، از قهوه فوری یا معمولی استفاده شده است. با این حال روش های دم آوری مانند فرنچ پرس، فیلتری و اسپرسو نیز همین فواید را دارند.

افزودن هرگونه شیرمی تواند به قهوه شما کالری، پروتئین و کربوهیدرات اضافه کند اما احتمالاً تاثیری در عملکرد شما نخواهد داشت. با این حال بهتر است فقط بلک کافی یعنی همان قهوه خالی را بنوشید که هیچ کربوهیدارتی ندارد.

از نوشیدن قهوه اسپشیالیتی که حاوی سیروپ و طعم دهنده های اضافی هستند خودداری کنید چرا که معمولاً مقدار کالری و قند آنها بالاتر است. این نوشیدنی ها نه تنها مانع رسیدن شما به اهداف تناسب اندام می شود بلکه هضم آن ها نیز دشوارتر است.

تاثیر قهوه بر بدن

کافئین در سطح سلولی کار می کند و باعث قطع شدن آنزیمی می شود که cAMP ها را می شکند. این یعنی بدن شما cAMP بیشتری درون سلول هایش خواهد داشت که منجر به افزایش فعالیت سلول های عضله قلب می شود. در نتیجه پردازش شناختی مغز بیشتر شده و تجزیه گلیکوژن عضله افزایش می یابد و انرژی بیشتری به عضلات شما می رساند و حتی باعث تقویت آنزیم هایی می شود که بافت چربی را تجزیه می کنند.

تاثیر قهوه بر بدنسازی

کافئین موجود در قهوه باعث می شود ضربان قلب شما بالا برود. این اجازه می دهد هرزمان که لازم بود، اکسیژن برای متابولیسم انرژی سریعتر در کل بدن منتقل شود. همچنین فکر شما واضح تر و دقیق تر شده و سریع تر واکنش نشان می دهید.

عضلات شما می تواند انرژی ذخیره شده از مواد غذایی را استفاده کند. بدن شما در طول تمرین، بافت های چربی بیشتری را برای انرژی خواهد سوزاند که برای کاهش وزن و عملکرد ورزشی بسیار عالی است.

خرید قهوه لاغری و انواع فول کافئین در فروشگاه آنلاین قهوه لویا.

منبع: Luyacoffee.com

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.

آخرین اخبار